Elf jaar werkt Christoff Duwé als zelfstandige, maar hij is al dubbel zo lang actief met sanitair en centrale verwarming. Samen met partner en echtgenote Lindsay runt hij met Duwé Badkamers & Interieur een bloeiende en nog steeds groeiende zaak die ook dankzij de medewerkers kan rekenen op een pak ervaring. Het bedrijf op het industrieterrein Hoogveld geldt als de ideale partner voor de realisatie van de stoutste badkamerdromen.
Recent verhuisde Duwé Badkamers & Interieur naar een groot pand aan Vriesenrot (Hoogveld). In de ruime toonzaal kunnen klanten alvast nog wat verder dromen van dé badkamer waarmee ze zichzelf en hun geliefden gelukkig zullen maken. Dat Duwé bij de realisatie gebruik maakt van de beste merken uit de sector maakt het eindresultaat uitzonderlijk. Droom dus weg met Nobili, Hansgrohe, Aqua concept, Geberit, Detremmerie, Loox, Villeroy &Boch,Duravit, RVB
Ook voor hun badkamers kunnen klanten vandaag terecht bij ketens. Hoe kan Duwé Badkamers & Interieur als KMO concurreren met de grote spelers in de sector?
Christoff Duwé: “Ook in onze sector is prijs-kwaliteitverhouding een belangrijk gegeven. Klanten shoppen en vergelijken. Terecht. Dat ze uiteindelijk voor ons kiezen maakt ons niet alleen gelukkig, maar bewijst ook dat onze bedrijfsvisie de juiste is. Met vertrouwen, respect, inspraak en transparantie zorgen wij voor de kwaliteitsbadkamer die beantwoordt aan de wensen en dromen van de klanten.”
In vergelijking met de beginjaren als zelfstandige nemen de badkamers vandaag een ruimer volume van jullie werkzaamheden in. Is dat een bewuste keuze?
Christoff Duwé: “Toch wel. Vandaag kunnen we onmogelijk nog volop meespelen in andere sectoren. Voor interieurwerken doen we beroep op gelijkgestemde bedrijven. We werken hier nu met een tiental mensen. Kwaliteitstechniekers die op regelmatige basis op bijscholing moeten bij onze leveranciers. Want de badkamer evolueert voortdurend. Het is bijzonder moeilijk aan extra techniekers te raken. Nochtans vinden ze hier een familiale sfeer met wederzijds vertrouwen en respect.”
Wat maakt een badkamer zo boeiend? Welke evolutie merkte je sinds je in de sector actief bent?
Christoff Duwé: “De badkamer was lang een noodzakelijk iets waaraan te weinig belang werd gehecht. De badkamer kreeg daarom trouwens vroeger vaak weinig ruimte in de woning. Dat merken we nu heel vaak bij onze klanten … mensen kiezen graag voor een iets ruimere badkamer of willen de huidige voorziene ruimte ten volle gaan besteden bij een renovatie. Mensen zijn veel bewuster in het kiezen van de materialen en het daarbij horende comfort. Vandaag is de badkamer, net als een keuken, het uithangbord van de woning.“
Duwé Badkamers & Interieur, Vriesenrot 32A in 9200 Dendermonde.